Rallikross

Rallikrossi auto boksis pukkide peal

LM rallikrossis 2017 – 2021 

Lepp Motors osales rallikrossi Eesti meistrivõistlustel 2017. aastast alates. Seda vaatajatele vaatemängulist autospordiala jälgivad Eestis kümned tuhanded autospordisõbrad nii kodudes kui radade äärtes – osalejaid on erinevates võistlusklassides palju ja see tähendab alati tasavägiseid võistlussõite. Rallikross nõuab palju julgust ja osavust, et konkurente rajal edestada, aga ka toimivat tehnikat ning teadmisi, kuidas seda teha võimalikult paljudel etappidel. Meistritiitel on kahtlemata kõikide tiimide eesmärk ja see ei tule kellelegi kergelt. 

Võistleme alati kõrgeimal tasmele ja rallikrossis on selleks kereautode nelikveoliste klass, mis kannab nime “SuperCar”. Lepp Motorsi nime all võistelnud autosid on olnud erinevaid (Mitsubishi Lancer EVO 6, EVO 7, Peugeot 207, Skoda Fabia), kuid nende mootoritel on ühiseks jooneks Haltech’i juhtajud. Oleme selle tootja juhtajusid kasutanud aastaid ning oskame neid seadistada nii, et need kestaks kogu hooaja. See teadmiste ja oskuste kombinatsioon annab meie tehnikale ca 500-600 hobujõudu. Sealjuures seadistamised toimuvad alati spetsiaalsetes oludes – Racetune dünopingis. Ainult nii saab võistlusauto töötama nii nagu vaja. Oleme programmeeritavate juhtajude seadistamisega tegelenud üle kümne aasta. Me ei looda lihtsalt pimedale õnnele, et olla rallikrossi Eesti Meistrivõistlustel konkurentsis, vaid anname enda poolt alati kõik, et hõivata poodiumi kõrgeim aste. 

Meil on juba suur fännide hulk, kes meile kaasa elavad ja kui ka sina tahad meie tegemistega kursis olla, siis sa lausa PEAD minema ja hakkama jälgima Lepp Motors Facebook ja Instagram sotsiaalmeedia kanaleid. Teeme alati võistlustest ülekandeid ning mahukaid kokkuvõtteid, et keegi ei jääks südmustest maha. Rallikrossi on tõesti äge ja veel vingem on seal osaleda ja seda raja ääres oma silmaga näha. 

Võistlusautode ehitus ja hooldus

Pikaajalisest kogemusest autospordi erinevatel aladel on toonud meile teadmised ja oskused sellest, mida on vaja, et võita võistlusi. Piloot võib ju kiire olla, kuid ta vajab ka hästi seadistatud autot. Kui piloot suudab anda head tagasisidet rajaoludest ja auto käitumisest, siis on võimalik teha vastavad muudatused, et olla võiduvõimelised. Võistlusautode ehitus ja hooldus tähendab, et ettevalmistus tuleb teha korralik, et enne hooaega jääks aega testimiseks.

Selle jaoks tuleb võtta aega, sest see on üks olulisemaid asju autospordi võistlustel osalemises. Me teame, autosport pole odav spordiala. Kuid teame ka, et suurimad kulutused tulevadki sellest, et peale auto ehitamist või muudatuste tegemist ei käida testimas. Sellisel juhul avalduvad probleemid just võistlustel ja ilmselt veedad siis enamiku ajast boksis autot remontides. Teadsid seda? Oled selle samuti läbi teinud?

Kuidas on sinu auto seadistatud? Parima tulemuse saab dynopingis. Edasi tuleb ka võistluste vältel vaadata logisid, et veenduda mootori korrasolekus. Seda võimaldavad Healtech juhtajud, mida meie paigaldame. Need ajud on parimad, kui soovid töökindlat lahendust.

Lepp Motors tulemused rallikrossis 

2017 

1. Andri Õun Reinsalu Sport

2. Priit Karjus – Thule Motorsport

3. S.Nõmmküla – Lepp Motors 

——

4. R. Roomets – Lepp Motors 

2018   

1. Andri Õun Reinsalu Sport

2. Raini Roomets Lepp Motors

3. Ain Laiverik Printsport Racing

——

4. S. Nõmmküla – Lepp Motors

2019 

1. Roland Murakas – Reinsalu Sport

2. Raini Roomets 

3. Henri Kalmist – Kalmist Motorsport

——

6. koht – S. Nõmmküla – Lepp Motors (osalesime vaid kahel etapil)

2020 

1. Arvo Kask – Yellow Racing

2. Andri Õun – Reinsalu Sport

3. S. Nõmmküla – Lepp Motors

——

2021 

1. Mart Tikkerbär – Tikkri Motorsport

2. S.Nõmmküla – Lepp Motors

3. Tõnu Peek – Lepp Motors

pp