Meist – Lepp Motors

Kolme pildi ja logo kollaaž Lepp Motors tegevustest rallikrossis, kiirendusvõistlustel ja võistlusautode ehitusel.

Auto chip tuning ehk juhtaju programmeerimine on meie põhitegevus. Selles on meil aastatepikkune kogemus, mille on toonud erinevate projektiautode, aga ka võistlusautode ehitus ja -hooldus kiirendusvõistlustel ja rallikrossis. Lisaks pakume loomulikult autoremondi ja hoolduse teenuseid. Teeme ka summutitöid, sealjuures nii tavaremonti kui ka erilahendusi.

Oleme alati soovinud osaleda autospordis ja eesmärk on alati võita, mitte olla lihtsalt konkurentsis. Selleks, et see õnnestuks on vaja mitme osa õnnestumist. Võistlusauto ehitamine selliseks, et selle mootor ei laguneks laiali, ülisuur roll on ka sõitjal, kes purustaks rajarekordeid ning toob tehnika võidukalt finishisse. Täna suudame pakkuda täislahendust alates võistluste eelsest ettevalmistusest, võistlustele ja tagasi transpordist ning kõigele, mis sinna vahele jääb.

Alustasime võistlemist rallikrossis 2017 aastal “Supercar” klassis. Esimesel aastal võitsime EMV  II. etapi ja hooaja arvestuses saavutasime III. koha. Meie tugevuseks on oskused ehitada tugevad, võimsad ning vastupidavad mootorid võistlusautodele. Lisaks üle kümneaastane kogemus neid seadistada. Oleme Eestis koos Racetune’iga ainsad ametlikud edasimüüjad ning paigaldajad Haltech juhtajudele. See, koos heade sõitjate ning hooldemeeskonnaga, on suur konkurentsieelis.

Kiirendusvõistlused – Drag Racing

Lepp Motors asutaja Raigo Lepp on Eesti kiirendusvõistlustel osalejate seas teada nimi, kes on ehitanud mitmeid kiireid võistlusautosid ja loomulikult alati ka kaasvõistlejaid aidanud. “Boksis võidu ei sõideta” on justkui moto, mida on järgitud alates esimestest osalemistest Estonian Drag Racing Association kiirendusvõistlustel.

2023 olime abis Top Mule Racing Team’il, aidates võistlusauto seadistuse, transpordi ja hooldusega.

Autoremondi teenused

Loomulikult pakume ka autoremondi ja hoolduse teenust ja tegelikult suudame ka mototehnikale sama pakkuda. Kui vajad lihtsalt õlivahetust või veermiku remonti, siis oled väga oodatud. Mida uuem on auto, seda rohkem elektroonikat see sisaldab ning sellisel juhul on oluline teha põhjalik diagnostika. Veakoodide lugemisest üksi ei piisa ja huupi esimese veakoodi peale autol kalleid andureid või seadmeid vahetama hakata ei ole mõistlik.

Uued ja suured mootorid sõidukitel on enamasti kett-ülekandega, mitte enam hammasrihmaga ja vajavad seetõttu rohkem teadmisi, aga ka töötunde. Kui hammasrihma vahetus saab tehtud mootorit maha võtmata, siis kettidega mootoritel tuleb reeglina eemaldada. Näiteks A6 C6 3.0TDi ketivahetuse aeg on tehase manuali järgi ca 24h. See on mitu päeva tööd.

Ühed suuremad probleemid uutel autodel on seotud keskkonna hoidmiseks mõeldud lisaseadmetega nagu DPF, EGR ja Adblue. Olgu öeldud, et nende tülikate lisaseadmete (DPF eemaldus, EGR eemaldamine ning Adblue eemaldamine) juhtajust väljakirjutamine ei ole kõige õigem lahendus probleemile lähenemiseks. Samas teame, et need pigem kasvatavad kütusekulu ning ega nende tootmine ei ise pole ka päris heitmevaba koos ressursidega, mida kulutatakse nende seadmete valmistamiseks, millega soovitakse heitmeid vähendada.

Roheseadmete probleemid

Umbes DPF filter häirib mootori jõudlust tugevalt ning kasvatab ka kütusekulu. Mitte, et DPF (Diesel Particulate Filter) või GPF (Gasoline Particulate Filter) ise mootori võimsust ei piiraks.

Heitgaaside jahutamiseks ja uuele ringlusele saatmiseks mõeldud jahutusvedelikku või heitgaase ennast lekkiv EGR mõjutab drastiliselt mootori eluiga.

AdBlue seadmed, mis enam hinnalist kütuselisandit ei edasta, et summutist väljuv tomu halvasti ei lõhnaks, segavad riknedes samuti mootori tööd andes veateate või viivad sõidukimõnel puhul avariirežiimi.

Kui kõik need roheseadmete probleemid eemaldada väheneks kütusekulu ja paraneks mootori hingamine märgatavalt. Eeldusel, et mootori enda eest on korralikult hoolt kantud, poleks teoorias neid seadmeid vajagi. Loe mida tähendab DPF eemaldus.

Õnneks on meil nii EGR, DPF, AdBlue lahendused olemas, mis aitavad sinu sõiduki taas teele. Kõige õigem on vana seade vahetada uue vastu. Näiteks DPF filtril on teatud mahtuvus ning selle täis saamisel sinna juurde enam põletatatud kütuse jääke lihtsalt ei mahu. Kuid süsteem püüab siiski pidevalt järelpõletust teha, mis omakorda võtab oluliselt rohkem kütust.

EGR, DPF, Adblue lahendused

Eriti oluline on see rasketehnika puhul. Veokid ja bussid peavad olema kasumi teenimiseks võimalikult palju liikvel ning seetõttu teenindame ka rasketehnikat – parandame Sinu ettevõtte masinapargi jõudlust sealjuures töökindlust kaotamata. Kütuse hinnad tõusevad halastamatult, lisaainete hinnad on samuti röögatult kõrged juba pikemat aega ja loomulikult kajastub see ka sinu teenistuses. Meil on aga oskused, teadmised, näiteks Adblue eemaldamine mis aitab sõiduauto või rasketehnikale kuluvatelt kütusekuludelt säästa

Võta ühendust

Ootame kõiki marke autosid hooldusesse, remonti ja diagnostikasse. Mootorid on üha keerukama ehitusega ja vajavad tihti eritööriistu remondiks. Vajadusel saab vahetatud veerimikus esilla komplekt või kriimustunud tuuleklaas ning toonitud tagaklaasid, aitame dpf, egr, adblue eemaldamisega. Leia endale sobiv teenus hinnakirjast ja võta meiega ühendust. 

Kui soovid oma autole natuke rohkem jõudlust või siis kui soovid oma tänava- või projektiauto põhjalikumat ümberehitust. Aitame valida sobiva Haltech juhtaju, veermikuosad ja seadistame kõik nii, et see ka koos püsiks. Mootori seadistuse teeme alati Racetune‘is.


Asume Tartus, Viljandi mnt. 48. Töötame E-R: 9:00-17:00
Kontakt: tel: 507 3363; E-mail: info@leppmotors.ee


pp